Rozhovor mezi Meryl Streep a Antoniem Banderasem – Sin Guion

Město Oviedo v současné době zažívá opravdový večírek pro všechny milovníky filmu. Od chvíle, kdy bylo oznámeno, že novým držitelem Ceny princezny asturské za umění se nestal nikdo jiný než legendární herečka Meryl Streep, asturské město netrpělivě očekává a připravuje se na slavnostní předávání cen.

Jestliže jsme včera byli svědky dopoledního vřelého přivítání v rytmu dud a toho, jak Meryl oplácela spontánním tancem, odpoledne přišlo na řadu očekávané setkání s veřejností, na němž ji doprovázel Antonio Banderas a jehož vstupenky byly vyprodány během několika vteřin.

Chvíli po spontánním tanci s dudami u dveří hotelu Reconquista během oficiální recepce v Oviedu u příležitosti předávání cen princezny asturské se Meryl Streep setkala se španělským hercem Antoniem Banderasem s nímž uspořádala setkání před veřejností nazvané Sin guion, při němž herečka podala velký přehled o své kariéře a prozradila řadu anekdot, o které se podělila s publikem ve výstavním a konferenčním centru v Oviedu. Místnost byla tak zaplněná, že si herečka připadala jako samotná Taylor Swift. Akci uváděla Sandra Rotondo, členka poroty Ceny princezny asturské za umění, a její součástí byl výběr otázek, které umělkyni pokládali diváci.

Meryl hned na začátku rozhovoru odpověděla na Banderasovu otázku: Kdy se rozhodla, že se chce stát herečkou? Na tuto otázku není snadné odpovědět téměř u žádného umělce, ale v případě Meryl se to zdálo být poměrně jasné: „Když jsem byla na střední škole, hrála jsem v muzikálu a nikdy předtím jsem nic takového nedělala. Předtím, když mi bylo jedenáct, jsem hrála robota, což by se mi mohlo v budoucnu hodit, protože tam všichni směřujeme,“ zažertovala a naznačila, že se rozhovor nakonec stočí na umělou inteligenci. „Na konci všichni vstali a zatleskali, a pak jsem opravdu věděla, že to je to, co chci dělat,“ řekla herečka, která však ve filmu debutovala poměrně pozdě, protože si vyzkoušela práci právničky v oblasti životního prostředí.

Strach z umělé inteligence

„Změní to všechno a mnohem rychleji, než jsme připraveni,“ řekla během rozhovoru a uvedla téma, na které chtěli všichni znát její názor, jakožto jedné z nejoceňovanějších a nejlépe hodnocených hereček ve filmovém průmyslu: „Bude to veřejnost chtít? Bude chtít neživé imaginární postavy, nebo bude chtít lidské bytosti?“ uvažovala Meryl po boku Banderase a zdůraznila rostoucí obavy z dalšího faktoru, jako je „schopnost ověřovat události a děje“. Nakonec se vše zúží na možnost zisku: „V Hollywoodu nikdo nic nedělá, pokud nevidí spoustu peněz.“

Meryl a Antonio spolu hráli pouze ve dvou filmech, ale na jevišti mezi nimi fungovala chemie, jako by spolu pracovali už léta. Prvním z nich byl Dům duchů (The House Of The Spirits), kvůli němuž musel podle Banderase cestovat proti proudu času, protože ve stejnou dobu natáčel film Philadelphia s Tomem Hanksem a Denzelem Washingtonem. Druhým, mnohem novějším, byl film Prací automat (The Laundromat).
Herec oceněný cenou Goya za film Bolest a sláva (Dolor y gloria) využil přítomnosti Meryl také k rozhovoru o svém vývoji v Hollywoodu a o tom, jak si dokázal vybojovat mezeru mimo prototyp „latinskoamerického padoucha“. „Během několika let jsem se dostal od odsouzení hrát padoucha, protože jsem Hispánec, k tomu, že jsem najednou viděl, jak hrdina může mít přízvuk a nemusí být blonďák s modrýma očima.“

Související média

Galerie > Veřejné akce > 2023 > Princesa de Asturias Awards > Sin Guion

Video > Veřejné akce > 2023 > Princesa de Asturias Awards > Sin Guion